W zależności od typu, hamulce różnią się pod względem konstrukcji, montażu i konserwacji. Miłośnicy zjazdów na rowerach MTB wybiorą V-brake bądź też hamulce szczękowe, natomiast kurierzy skuszą się na ostre koło, całkiem pozbawione hamulców. Każdy typ jest przystosowany do innego rodzaju użytkownika oraz używania. Stale jednak jest istotne, żeby linki hamulcowe były napięte, gdyż przyczynia się to do korzystniejszej jazdy. Dużą rolę odgrywa też to, by linki nieswobodnie poruszały się w pancerzykach i by naciąg znalazł jeszcze odrobinę pola. Należy także pamiętać, aby wyrównać klocki hamulcowe papierem ściernym, w wypadku kiedy zauważymy niedociągnięcia. Warto spowodować zaciski hamulcowe. Warto również pamiętać, że jeśli pragniemy wymienić hamulce, najprzyzwoiciej nie zastępować ich innym typem. W ten sposób unikniemy komplikacji połączonych z kompatybilnością. Hamulce powinny być dostosowane do zaczepów na ramie i na widelcu, a manetki muszą działać na zasadzie współpracy. Natomiast jeżeli zdecydujemy się na nowatorski typ hamulców, rozważmy, jaki sprzęt w największym stopniu pasuje do stworzonego przez nas auta.

Starsze artykuły tematyczne:

Comments are closed.